راه اندازی مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از معتادان بهبود یافته برای اولین بار در استان

در سومین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل و مسئولین بهزیستی و چند تن از مدیران استانی مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از معتادان بهبود یافته برای اولین بار در یاسوج راه اندازی گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان  کهگیلویه و بویراحمد / در سومین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی با حضور معاون سیاسی امنیتی  استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل  و معاونین بهزیستی و چند تن از مدیران استانی  مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از معتادان بهبود یافته برای اولین بار در یاسوج راه اندازی گردید.

اسماعیل دامیار مدیرکل بهزیستی استان در حاشیه افتتاح این طرح با بیان اینکه یاری رساندن به نیازمندان بر اساس کرامت انسانی رحمت الهی است، اظهار کرد: توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان چرخه فراموش‌شده‌ای در فرایند درمان اعتیاد بود که امروز با درایت و تدبیر همکارانم این مرکز راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در تشریح اهداف راه‌اندازی این مرکز گفت: بعد از بهبود فرد گرفتار به مواد خانمان‌سوز مخدر آنها اغلب رها می‌شوند و شاید دوباره لغزش پیدا کنند؛ لذا ما براین‌اساس این مرکز را راه‌اندازی کردیم که برای توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان گام‌های بعدی را برداریم.

وی افزود: خدماتی که در مرکز به عزیزان ارائه می گردد از جمله :-اتخاذ تدابیر لازم جهت اقامت و نیاز های اولیه برای معتادان بهبود یافته بی خانمان مراکز ماده ۱۵ و ۱۶(اقامت شبانه روزی،لباس مناسب و لوازم شخصی ضروری،خوارک ،بهداشت و....)-ارائه خدمات پزشکی عمومی و ارجاع به مراکز بهداشتی و درمانی برای دریافت خدمات پزشکی تخصصی حسب نیاز-ارائه خدمات مشاوره مددکاری-ایجاد محیطی امن و عاری از مواد برای بهبود یافتگان بی خانمان-آماده ساختن خانواده جهت پذیرش فرد بهبود یافته-ارائه راهکار و ایجاد شرایط مناسب برای اشتغال فرد در خارج از مرکز اسکان موقت ،خدمات آموزشی شامل آموزش مهارت‌های زندگی سالم ،آموزش‌های شغلی و ... عرضه می‌شود.

ایشان  ارتقاء سلامت روانی اجتماعی و کیفیت زندگی افراد در فرایند درمان اعتیاد با هدف مانایی در درمان و تسهیل جامعه پذیری و صیانت اجتماعی افراد در مسیر درمان با آموزش مهارت های زندگی_ارجاع وپیگیری حقوقی وقضائی_اقدام و پیگیری جهت اوراق هویتی_حرفه آموزی و آمادگی شغلی_خدمات مشاوره روانشناختی فردی و خانوادگی-حمایت وکمک های معیشتی ودر صورت نیاز ارجاع فرد و خانواده به کمیته امداد امام خمینی(ره)-آماده کردن خانواده در جهت پذیرش معتاد بهبود یافته از دیگر خدماتی است که در این مرکز به جامعه هدف ارائه می گردد.

کد خبر 112909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد